Saturday, June 23, 2012

Ketika Allah Berkata Tidak

Ya Allah ambillah kesombongan dariku.
Allah berkata "Tidak. Bukan Aku yang mengambil. Tapi engkau yang harusmenyerahkannya"
Ya Allah beri aku kesabaran
Allah berkata, "Tidak. Kesabaran didapat dari ketabahan dalam menghadapi cobaan, tidak diberikan, kau harus meraihnya sendiri."
Ya Allah beri aku kebahagiaan.
Allah berkata, "Tidak, kuberi keberkahan,kebahagiaan tergantung kepadamu sendiri untuk menghargai keberkahan itu"
Ya Allah jauhkan aku dari kesusahan
Allah berkata, "Tidak, penderitaan menjauhkanmu dari jerat duniawi danmendekatkanmu kepada-Ku"
Ya Allah beri aku segala hal yang menjadikan hidup ini nikmat.
Allah berkata, "Tidak. Aku beri kau kehidupan supaya kau menikmati segalahal."
Ya Allah bantu aku mencintai orang lain, sebesar cinta-Mu padaku
Allah berkata... "Akhirnya kau mengerti!"

Dikutip dr buku "Tetaplah Berbinar Sekalipun Langit Runtuh Esok Hari"Karya Muslim Zuhdi Sa'id

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.
 

CAHAYA HATI Template by Ipietoon Cute Blog Design